Hieronder treft u de veelgestelde vragen en antwoorden voor onze diensten en pakketten. Staat uw vraag hier niet bij, neem dan gerust contact op met onze helpdesk.

Algemeen

Webhosting betekent dat wij ruimte op onze servers aan het publiek verhuren die daar een website op kunnen zetten. Onze servers maken deel uit van het internet, zodat uw pagina’s 24 uur per dag wereldwijd te vinden zijn. Wij registreren ook domeinnamen, die kunt u gebruiken voor de website en bijbehorende e-mail. Zo kunt er voor zorgen dat uw pagina’s te vinden zijn onder bijvoorbeeld www.uwbedrijf.nl. Wij registeren en leveren uiteraard ook hosting aan particulieren, www.mijnnaam.nl behoort dus tot de mogelijkheden.
Onze helpdesk is op werkdagen van 09:00 tot 17:30 per email te bereikbaar. Wij streven ernaar om u email bericht binnen 1 uur te beantwoorden. In geval van een storing zijn wij 24/7 bereikbaar.
Ja het is mogelijk om bij HostEasy subdomeinen aan te maken. U kunt deze aanmaken in DirectAdmin.
Het registreren van meer dan 1 domein is mogelijk. U kunt zelf kiezen of u het domein wilt koppelen aan een bestaand hosting account, of aan een nieuw account.
Bij HostEasy kunnen zowel particlieren als zakelijke klanten domeinnamen registreren.
Uw domeinnaam is binnen 3 uur bereikbaar.
Bij het registreren van enkel een domeinnaam krijgt u ook toegang tot DirectAdmin. Echter beschikt u niet over alle functies. De functies die aanstaan op dit pakket zijn als volgt:
– DNS beheer
– MX Records.

Email

HostEasy heeft geen datalimiet op mail verkeer. U kunt dus onbeperkt emails versturen (met uitzondering van spam). De grote van de opgeslagen berichten heeft wel invloed op de totale ruimte van uw hosting account.
HostEasy maakt gebruik van gerenommeerde DNS-based Blackhole List (DNSBL) en Real-time Blackhole List (RBL) filters die 95% van alle spam onderscheppen.
Het is mogelijk om uw email op een andere locatie te bekijken. U kunt inloggen op de volgende url om uw webmail te benaderen: webmail.uwdomeinnaam.nl

Privacy

HostEasy gebruikt uw persoonlijk gegevens alleen voor het aanvragen van de gekozen producten.
Bij HostEasy is het mogelijk om op verzoek een domeinnaam anoniem te registreren, hiervoor dient u een helpdesk verzoek in te dienen.

Verhuizen en opzeggen

Als u een domeinnaam wilt verhuizen naar HostEasy heeft u uw token code nodig van het domein. Deze code kunt u opvragen bij de huidige hosting provider. Als u eenmaal in het bezit bent van deze code dan kunt u uw domeinnaam opnieuw aanvragen in ons aanvraag systeem. Tijdens de aanvraag zal er gevraagd worden om de token code.
Om een domeinnaam te verhuizen naar een andere provider logt u in op uw HostEasy account. U klikt vervolgens op Domeinnamen. U krijgt u een lijst te zien van alle domeinnamen die u heeft geregistreerd bij HostEasy. Klik vervolgens op verhuis token opvragen. U krijgt nu binnen 1 uur uw verhuistoken opgestuurd. Deze token heeft u nodig om uw domeinnamen te verhuizen naar de nieuwe provider.

Let op, voor niet .nl domeinnamen kunnen sommige providers een lock op het domein plaatsen. Controleer daarom altijd eerst of het domein wel verhuisd kan worden bij uw huidige provider.

Als u een domeinnaam wilt opzeggen logt u in op Mijn HostEasy en klikt u op domeinnamen. U krijgt nu een lijst te zien van alle domeinnamen die u bij HostEasy heeft geregistreerd. Achter elke domeinnamen vindt u de knop opzeggen. Als u uw domeinnaam opzegt krijgt u direct de verhuistoken per email opgestuurd.